Loading

Sanal Gerçeklik Nedir? VR Nedir?

VR Nedir? Sanal Gerçeklik Nedir?

Steven Spielberg’ün “Ready Player One” filmi, sanal gerçeklik nedir sorusunu ilk kez sorduğunuz an olabilir. Sanal Gerçeklik (virtual reality) ile merak ettiğiniz çok fazla nokta olduğunu tahmin ediyoruz. Sanal Gerçeklik nedir? VR nedir? VR'ın açılımı Virtual Reality yani Sanal Gerçeklik'tir. Diğer bir deyişle, sanal gerçeklik ile vr aynı kavramlardır. Sanal Gerçeklik (VR), 3D modelleme veya 360 derece video çekimi ile benzetilmiş bir ortam yaratmak için bilgisayar teknolojisinin kullanılmasıyla 5 duyu organımızın, sanal bir dünyanın içerisinde gerçekten bulunuyormuşuz gibi hissetmesini sağlayan dijital ve fiziksel elementlerin bütününe sanal gerçeklik denir. Teknik olarak sanal gerçeklik terimi bireylerin orda olma hissini yaşadığı bilgisayar kaynaklı 3 boyutlu ortamlar sanal gerçeklik hissi ve deneyimi yaşatır. Görme, duyma, dokunma, hatta kokulama gibi mümkün olduğunca çok duyuyu simüle ederek, bilgisayar bu yapay dünyaya bir kapı bekçisi haline getirilir. Sanal Gerçeklik sistemleri ve geleneksel kullanıcı arayüzleri arasındaki en büyük farktır. Daha çok görsel ve işitsel araçlar kullanılarak var olan ya da kurgusal bir atmosfer deneyimi yaşanabilir. Bu iki aracın da gün geçtikçe tat ya da koku gibi duyuları da etkileyecek şekilde zenginleştirilmesi söz konusudur. Örneğin, CAVE otomatik sanal ortamları, sanal içeriği oda büyüklüğünde ekranlarda aktif olarak görüntüler.

Sanal Gerçeklik deneyimini zirveye taşıyan destekleyici elementler sanal gerçeklik gözlükleri yani vr gözlükleridir. Kullanıcılar, sanal gerçeklik gözlüklerini takarak, sanal gerçeklik ortamına yani sanal ortamlara merhaba diyor. Kullanıcılar, Sanal gerçeklik ortamına girdiği andan itibaren kullanıcının gerçeklik ile bağlantısı kopuyor ve tamamen sanal gerçekliğin yaratıldığı ortamda olma hissini yaşıyor. Sanal gerçeklik gözlükleri ile 3D tasarlanmış bir dünyanın içerisinde istediğiniz tarafa bakabilir, istediğiniz gibi dolaşabilirsiniz.

Sanal gerçeklik deneyimi yaşatan sanal ortamlar, katılımcı üzerinde yarattığı gerçeklik hissiyatını realistik yani gerçekçi sanal gerçeklik yoğunluğuna (seviyesine) bağlı olarak farklılıklar gösterir. VR Nedir sorusuna eş değer olan Sanal Gerçeklik Nedir dikeyinde bazı sanal gerçeklik ortamlarına değinelim:

CAVE VR – Tam Katılımlı Sanal Gerçeklik Ortamları / VR Ortamları: CAVE VR nedir? Türkçeleştirecek olursak, "Bilgisayar Destekli Sanal Ortam" kelimelerinin İngilizcesi olan “Computer Assisted Virtual Environment” kelimelerinin baş harflerinden adını alır. CAVE VR Sanal Gerçeklik ortamında amaç; deneyimleyen kişilerin kendinden geçmelerini hissetmelerini sağlamaktır. Sanal Gerçeklik ile VR ortamına katılan deneyimleyicinin mümkünse 5 duyu algılarına hitap edilir. Cave Sanal Gerçeklik yani Cave VR sistemi; sanal gerçeklik sensörlerinden, farklı açılardan ses/müzik yayını yapan hoparlörler ve duvar ve zemin projeksiyonundan oluşur. Head-Mounted Display/HMD Sanal Gerçeklik Gözlükleri, popüler tabiri ile VR Gözlüğü ile eldiven ve joystick ile katılımcının sanal gerçeklik ortamı yani vr dünyasıyla bütünüyle etkileşime girmesine yardımcı olur.



Kısmi Katılımlı Sanal Gerçeklik Ortamları / VR Ortamları: Uçuş simülatörleri kısmı katılımlı sanal gerçeklik ortamlarına en iyi örneklerden biridir. Kısmi katılımlı sanal gerçeklik ortamları, deneyimleyiciye tamamen gerçek dünya ile ilişkisini koparmadan bir sanal gerçeklik deneyimi ve hissi yaşatır. Fiziksel donanımlar ve sanal gerçeklik dünyası bileşenlerinin bir arada kullanılmasını gerektir. Uçuş simülatörlerinde, panoramik bir ekrandan yansıtılan sanal imgeler ve pilot kabini gibi fiziksel bileşenler vardır. Katılımcının, sanal gerçeklik ortamda herhangi bir sanal gerçeklik gözlüğü ve joystick yada eldiven takmasına gerek yoktur.

Çoklu Katılımlı Sanal Gerçeklik Ortamları / VR Ortamları: Kişiler, sanal gerçeklik ortamına bilgisayar üzerinden katılım gerçekleştiriyorsa bu aksiyonu ortak katılımlı sanal gerçeklik ortamına dahil olması demektir. Mimarlık, mühendislik, sanat, tıp gibi farklı branşlarda uygulanan sanal gerçeklik ortamıdır. Bir çok katılımcının birbirleriyle etkileşime geçmesini sağlayan bir sanal gerçeklik ortamıdır.

Geçmiş dönemlerde kullanılan Sanal Gerçeklik Araçları yani VR araçları konfor, ergonomiden uzak ve pahalıyken, günümüzde sanal gerçeklik araçları daha rahat, kolay ulaşılabilir ve ergonomik hale geldi.

Sanal Gerçeklik Tarihi ve Sanal Gerçeklik Tarihçesi

Tarihte ilk 1962'de Morton Heilig tarafından fikri ortaya konularak günümüze kadar gelen sanal gerçeklik tarihçesi, “VR gözlük” yani sanal gerçeklik gözlükleri 360 derece video çekimi ile elde edilmiş ekran görüntüsünü daha gerçekçi göstermek için tasarlanmış lenslerden oluşan, sanal gerçeklik teknolojisinin deneyimi zirveye taşıyan en büyük destekçisi elementidir.

Yine ilginç ve faydalı (belki de faydasız, her neyse) bilgi. Sensorama ismi verilen ilk sanal gerçeklik gözlüğü; dokunma, görme, koklama, işitme duyularına hitap ediyordu Heilig'e göre. Videosunu aşağı bırakıyoruz.



6 yıl sonra, Ivan Sutherland ve öğrencisi Bob Sproull; modern sanal gerçeklik gözlüklerinin atası The Sword of Domocles VR gözlüğünü icat ettiler. Cihazın yazılımının sağladığı perspektif ise kullanıcın bakış açısına bağlıydı ki, bu da kullanıcının kafasını takip etmeyi gerektiriyordu. The Sword of Damocles yani Demokles'in Kılıcı, sanal gerçeklik tarihi açısından sunduğu arayüz ve gerçeklik algısı bakımından günümüz sanal gerçeklik araçlarına yaklaşıyordu. Sanal gerçeklik tarihi açısından ilk ekranlı sanal gerçeklik gözlüğü diyebiliriz.

Fakat sanal gerçeklik tarihinde 1987'ye kadar sanal gerçeklik kavramı yoktu. Çok ilginç değil mi? Sanal gerçeklik tarihçesinde "sanal gerçeklik" terimi ilk kez Jaron Lanier tarafından literatüre ve sanal gerçeklik tarihine girdi. Jaron Lanier belki de sanal gerçeklik tarihinde sanal gerçeklik terimini bulması ile miladi oluşturdu.

Ve gelelim 1995'e. Bizce sanal gerçeklik tarihçesi ve sanal gerçeklik tarihinin en eğlenceli ürünü. Evet, hala çok sempatik ve sanal gerçeklik tarihçesine imza atmış bir sanal gerçeklik araçlarından! Hepimiz Gameboy'u hatırlarız. Hatta hala da çok severiz. Nintendo ve Sega ortaklığında piyasaya çıkan Virtual Boy; sanal gerçeklik şaheseri olarak ortaya çıktı. Bazı vizyonsuzlar için o yıllarda Nintendo'nun yarattığı en aptalca ürün olarak tanımlansa da, 3D görüntü sağlayabilen ilk taşınabilir oyun konsolu olarak çığır açan bir sanal gerçeklik gözlüğü idi. Ve tabi ki çok eğlenceliydi. Ama... Virtual Boy sanal gerçeklik gözlüğü ilk üretildiğinde çok pahalıydı ve neredeyse bir ev parasına eş değer fiyata satılıyordu, uzun süre kullanıldığında da yorucu oluyordu ve pazarlamasının biraz kötü olması yada pazarın henüz bu ürüne hazır olmaması nedeniyle fazla tutulmadı. Güncel videosu ile sizi baş başa bırakalım.

Sanal gerçeklik tarihine ait ilk uygulamalar 1930'lara gider. İlk ürün 1939 yılında üretilen View-Master'dır. Sanal gerçeklik tarihinin ilk adımı olan View-Master, içine yerleştirilen filmlerin ışık yardımıyla o ortamda gibi izlenebildiği bir sanal gerçeklik görme simülatörüdür. Tamamen mekanik olmasına karşılık, artırılmış sanal gerçeklik hissi oluşturan ve sanal gerçeklik tarihinin ilk ürünü Sensorama'dır.

Günümüzde Sanal Gerçeklik

Günümüzde sanal gerçeklik kavramının temelinde akıllı telefonların ve tabletlerin yanı sıra yeni nesil sanal gerçeklik araçları olan sanal gerçeklik gözlükleri yatıyor.

Günümüzde Sanal Gerçeklik ve sanal gerçeklik araçları; VR gözlüklerinin daha ergonomik hale gelmesiyle daha kullanılabilir hale geldi. Evet kabul ediyoruz, sanal gerçeklik gözlükleri şu an hala ergonomik sanal gerçeklik araçları değiller ama sanal gerçeklik deneyimini zirveye taşıyan sanal gerçeklik araçları.

Günümüzde sanal gerçeklik teknolojisinin olmazsa olmazı 360 VR içerikler. 360 derece video çekimi ve 3D modelleme 3D animasyon ile oluşturulan içeriklerdir. Ayrıca, sanal gerçeklik ile iş eğitimleri noktasında sanal gerçeklik oyunlaştırma ile sanal gerçeklik ile interaktif iş eğitimleri verilebiliyor.

HaptX, günümüzde sanal gerçeklik teknolojisinde çığır açan bir sanal gerçeklik eldiveni. Dokunma hissini simüle etmeyi amaçlayan cihazlardan bir tanesi olan HaptX, ağırlık hissini de yaşatıyor. Sanal gerçeklik dünyasında bir objeye dokunduğunuzda ya da elinize aldığınızda, her bir parmak için 1.8 kg'ye kadar yükselebilen bir hissiyat kuvveti ile, elinize belli bir kuvvet geri bildirimi yaparak günümüzde sanal gerçeklik teknolojisinde gerçekçi bir sanal gerçeklik hissiyatı yaşatıyor.

Günümüzde sanal gerçeklik konusunda en geniş kitleye sahip bazı sanal gerçeklik araçlarını aşağıda listeliyoruz.

Oculus GO

Oculus Go, VR gözlükleri için donanıma büyük bir yatırım yapmadan denemenizi sağlayan uygun fiyatlı, rahat ve standalone vr gözlüğüdür yani bağımsız bir sanal gerçeklik kulaklığıdır.

Artılar ve Eksiler

+ Telefon, PC veya oyun sistemi gerekmez.

+ Net, akıcı ekran.

+ Nispeten uygun fiyatlı.

+ Kablosuz.

+ Sanal Gerçeklik Gözlüğü + Kumandalı

- Bağlı vr gözlükleri ve amiral gemisi akıllı telefonla çalışan sanal gerçeklik gözlükleri ile karşılaştırıldığında düşük güç.

- Sadece bir hareket kontrolörü.

- Sınırlı yazılım kütüphanesi.

- Konumu izlemiyor.

oculus-go.jpg

Oculus Quest

Oculus Quest VR gözlüğü yani Oculus Quest sanal gerçeklik gözlüğü, kablosuz bir deneyimi altı serbestlik dereceli hareket takibi ve iki kontrol cihazı ile bir araya getiriyor.

Artıları ve Eksileri

+ Karma Gerçeklik yani Mixed Reality.

+ Çift denetleyicili tam 6DOF hareket izleme.

+ Keskin ekran.

+ Bazı mükemmel oyunlar zaten mevcut.

+ Kablosuz.

- Üst düzey bağlı VR gözlüklerden daha az güçlü ve yenileme hızı biraz daha düşük.

- Kendi ekran kartı ve işlemcisinin yüksek çözünürlüklü VR içerikleri için yetersiz kalabilmesi.

oculus quest.jpg

Oculus Rift S

Oculus Rift S, önceki Oculus Rift CV1 sanal gerçeklik gözlüğüne göre daha keskin bir ekran ve harici sensörler gerektirmeyen bir kamera dizisi ile gelişir.

Artılar ve Eksileri

+ Tam yazılım kütüphanesi.

+ Hem kulaklık hem de kontrol cihazları için doğru hareket izleme.

+ Kurulumu kolay.

- Yine de bir PC'ye bağlanmak için fiziksel bir kablo kullanıyor.

- Yalnızca DisplayPort; HDMI yok.

- SteamVR, kullanmak için güncelleme gerektiriyor.

- Oculus Görevinden daha düşük çözünürlük.

oculus rift s.jpg

Playstation VR

Sony PlayStation VR gözlük seti, hareket kontrolü desteği ile güçlü, etkileyici sanal gerçeklik deneyimini PlayStation 4'e getiriyor.

Artılar ve Eksileri

+ Oyun oynamak için en iyisi.

+ Sürükleyici VR deneyimi.

+ Bilgisayara bağlanabilen sanal gerçeklik gözlükleri ile karşılaştırıldığında düşük giriş maliyeti.

+ VR olmayan uygulamalar ve oyunlarla çalışır.

+ Hareket kontrolü desteği.

- Ana rakiplerinden biraz daha az güçlü

- Dahil olmayan PlayStation Camera gerektirir.

- Aydınlık odalarda oynarken bazı hareket izleme handikapları.

playstation vr.jpg

HTC Vive Cosmos

HTC Vive Cosmos VR gözlüğü, orijinal HTC Vive'da teknik olarak etkileyici bir gelişme, ancak çok pahalı ve yine de bir kabloyla uğraşmanız gerekiyor.

Artıları ve Eksileri

+ Viveport ve SteamVR içeren büyük yazılım kütüphanesi.

+ Geliştirilmiş hareket kontrolleri.

+ Harici sensörler gerektirmez.

+ Keskin ekran.

- Tam boyutlu bir DisplayPort 1.2 bağlantı noktası gerektirir.

- Pahalı.

htc vive cosmos.jpg

Google Cardboard

Google Cardboard, basit ve ekonomik bir şekilde herkes için sürükleyici bir deneyim sunuyor. Kendi yaptığınız bir Cardboard veya satın aldığınız, Google Cardboard ile Çalışır sertifikalı gözlüğünüz sayesinde, akıllı telefonunuzda sanal gerçeklik deneyimi yaşamaya yalnızca bir adım uzaktasınız. Çok çok ucuz bir sanal gerçeklik gözlüğüdür.

Sanal Gerçeklik Uygulamaları

Sanal gerçeklik teknolojisi ile, sanal gerçeklik gözlükleri için tasarlanmış sanal gerçeklik uygulamaları, sanal gerçeklik videoları, sanal gerçeklik oyunları ve markaların sanal gerçeklik pazarlama kampanya örneklerini inceleyebilirsiniz.

Sanal gerçeklik uygulamaları çok geniş bir perspektifte ele alınmalı. Sanal gerçeklik uygulamaları sadece vr oyunları olarak değil; eğitimde sanal gerçeklik, endüstride sanal gerçeklik, tıpta sanal gerçeklik, sporda sanal gerçeklik ve hatta inşaat ve gayrimenkulde sanal gerçeklik gibi alanlarda da kullanılması gerekiyor. İnşaat ve Gayrimenkul sektöründe sanal gerçeklik kullanımına örnek olarak, bir gayrimenkul daha inşa edilmeden önce sanal tur gezme imkanından söz edebiliriz. Farklı sektörlerden örnek vermek gerekirse sanal mağazalarda kıyafet satışlarından, seyahat sektöründe gidilmek istenen ülkenin önce sanal gerçeklikle ziyaret edilmesinden ya da müzelerde düzenlenen sanal turlardan söz edebiliriz.

Sanal gerçeklik uygulamalarından en önemli kısım ise, sanal gerçekliğin insan kaynakları ve eğitimde sanal gerçeklik kullanılması. sanal gerçeklik ile kurumsal öğrenme ve sanal gerçeklik iş eğitimi. Sanal gerçeklik ile iş eğitimi ve sanal gerçeklik iş güvenliği eğitimleri ile çalışan eğitimleri farklılaşır ve inovatifleşirken, iş kazaları riski ve maliyet azalır, verimlilik zirveye taşınır.

Tabi ki sanal gerçeklik uygulamalarında, oyunlaştırma ve Sanal Gerçeklik İş Eğitim Simülasyonundan bahsetmeden geçemeyiz. Özetle Sanal Gerçeklik Ajansı, markaların İnsan Kaynakları, Öğrenme, Üretim, Satış, İş Geliştirme, Pazarlama ve Kurumsal Departmanları ile projeler yürütmektedir. Gördüğünüz gibi, Sanal Gerçeklik Ajansı'nın neredeyse tüm departmanlarla çalışabilecek geniş bir hedef kitlesi var.

Örneğin, Türkiye'nin en büyük moda perakendecisi Defacto'nun İnsan Kaynakları Sanal Gerçeklik İş Eğitimi projesini tamamladık. Projemizin amacı yeni işe alınan personelin sanal gerçeklik ve 360 derece video çekimi ile iş oryantasyonu, zaman kaybetmeden ve verimlilik kaybetmeden yenilikçi bir yolla anlatmaktı. 30 ülkede faaliyet gösteren Defacto, 503 mağazası, 14.000+ çalışanı var. Projemiz 360 derece vr insan kaynakları oryantasyonu ile farklı şehir ve ülkelerdeki showroomlarda yeni işe alınan çalışanların iş oryantasyonuna odaklamaktı.

Temel sorun, farklı ülkelerden / şehirlerden yeni çalışanları İstanbul'daki merkeze götürmekti. Bu masraflıydı, zaman harcıyor ve verimliliği düşürüyordu.

360 derece video çekimi ile iş oryantasyonu sanal gerçeklik projesini deneyimleyebilirsiniz.

Çözüm kolaydı. insan kaynaklarında vr kullanarak. İstanbul'daki tüm departmanları da içeren 360 derece video prodüksiyonunu tamamladık. Sonra genel merkezi departmanlara ayırdık. Her bir departmanın sorumluluklarının neler olduğunu kimin kim olduğunu açıklayan 2D metin infografikler ekledik. 360 derece video çekimi Vr prodüksiyonuna sanal tur yazılımı uyguladık.

Bu sanal tur yani vr tur yazılımı ile kullanıcılar tam kontrole sahipler. sanal tur vr turu; webVR, mobileVR ve vrheadsets olmak üzere tüm vr platformlar geliştirildi. bu, tüm platformlardan erişilebilir anlamına gelir. çalışanlar tüm merkezde yürüyebilir ve keşfedebilirler ya da sadece ilgili departmanlarını deneyimlemek isterse, zemini seçip doğrudan departmana gidebilirler. yöneticilerle tanışmak, bölümün sorumluluklarını okumak ve çok daha fazlası. sonra her mağazaya vr gözlüğü gönderdik. departmanlarını keşfedebilir, yöneticileriyle görüşebilir ve genel merkezlerini mevcut illerindeki mağazalarından görebilirler.

İnsan Kaynaklarında Sanal Gerçeklik İş Eğitimi ve Kurumsal İnteraktif Öğrenme için bir diğer projemiz ise, demiryolları ve enerji sektörü ile çalışanların iş eğitimi oldu. sanal gerçeklik iş eğitiminde oyun senaryolarında yani oyunlaştırma ile interaktif eğitimi deneyimlediler. Ardından talimatları izlemeleri ve sorunu çözmeleri istendi. İlgili projelerin vitrin videolarını aşağıda bulabilirsiniz:

Demiryolları sektöründe vr ile iş eğitimi sanal gerçeklik



enerji sektörü, petrol ve gaz sektörü için sanal gerçeklik ile iş eğitimi vr



200% bu 2 proje, sanal gerçeklik ajansı nsocial'ın kurumsal iş eğitimi projelerinden sadece bir kaçı. aşağıdaki oynatma listesini deneyimleyin.

Eğitimde Sanal Gerçeklik Uygulamalarından Google Expeditions, öğrencilerin keşfetmesi için etkileşimli bir sanal gerçeklik dünyası ve sanal gerçeklik ortamı oluşturmanıza olanak tanır. Haydi yavaş yavaş eğitimde sanal gerçeklik kullanımı ve eğitimde sanal gerçeklik kullanımına giriş yapalım.

Eğitimde Sanal Gerçeklik. Eğitimde Sanal Gerçeklik Uygulamaları ve Eğitimde Sanal Gerçeklik Kullanımı

Eğitimde Sanal Gerçeklik uygulamaları kullanımı ile öğrencilerinizi Machu Picchu dağının tepesine çıkardığınızı, sıraların etrafında dolaşan bir hortum gönderdiğinizi veya hikayelerini sınıf arkadaşlarıyla paylaşmalarına eğitimde sanal gerçeklik kullanımı ile yardımcı olduğunuzu hayal edin. Sanal gerçeklik (VR) ve artırılmış gerçeklik (AR) sayesinde eğitimde sanal gerçeklik kullanımı ile müfredatınıza yeni bir boyut kazandırabilirsiniz.

Soyut kavramlara hayat veren eğitimde sanal gerçeklik uygulamalarından biri olan Google Expeditions ile öğrencilerinize antik Mısır'daki bir lahdin içini gösterin ya da onları güneş sisteminde bir tura çıkarın. Artırılmış gerçeklik sayesinde artık sanal öğeleri sınıfınıza getirebilirsiniz. Sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik sayesinde öğretmenler artık dersi sınıf duvarlarının ötesine taşıyabilir. Sanal gerçeklik, dünyayı sanal olarak keşfetme olanağı sunarken, artırılmış gerçeklik soyut kavramlara hayat veriyor. Böylece öğretmenler, öğrencileri için 360° manzaralar ve 3D nesnelerden oluşan koleksiyonlarda rehberlik etme ve tur boyunca görülmesi gereken ilginç yerleri ve materyalleri özel olarak ele alma olanağına kavuşuyor.

Google'ın eğitimde sanal gerçeklik uygulaması olan Expeditions, eğitimde sanal gerçeklik deneyimi yaşatarak etkileşimli bir öğrenme ile öğrencilerinizin keşfetmesi için etkileşimli, sanal bir ortam oluşturmanıza olanak tanır. Sınıfta her derste farklı macera! Eğitimde sanal gerçeklik kullanımı işte böyle olur! Expeditions'la tarih, bilim, sanat ve doğada keşfe çıkın. Dinozorlarla dolaşmaktan Rönesans dönemi heykellerini incelemeye kadar her konuda mutlaka keşfedilecek, heyecan verici bir eğitimde sanal gerçeklik içerikleri vardır. Eğitimde sanal gerçeklik kullanımı olan yepyeni öğrenme yöntemilye öğrencilerinize bilgiyi görselleştirme konusunda yardımcı olurken, onların kavrama becerilerinin gelişmesine de katkıda bulunabilirsiniz.Öğrencilerinize, kendi sanal gerçeklik deneyimlerini oluşturabilecekleri araçlar da verebilirsiniz.

Eğitimde Sanal Gerçeklik Kullanımı ve Sanal Gerçeklik Eğitim Uygulamaları yani VR Eğitim Uygulamalarının faydalarına değinecek olursak;

Sanal gerçeklik eğitim alanında hem öğrenciler hem de öğretmenler açısından oldukça kullanışlı ve olumlu sonuçlar doğuran teknolojik bir araçtır. Sanal gerçekliğin okullarda kullanılması öğretmenlerin yükünü oldukça hafifletmektedir. Sanal gerçeklik ortamlarında öğretmenler, öğrencilerin keşfetmelerini ve öğrenmelerini kolaylaştırıcı bir role sahiptir. Öğretmenler, öğrenci sorularını sadece cevaplayan kişiler olmaktan ziyade, öğrencilerin kendi kendilerine keşfetmelerinde ve yeni fikirler üretmelerinde rehberlik yaparlar. Sanal gerçekliğin eğitim alanında kullanılmasının öğrenci açısından pek çok yararları bulunmaktadır.

* Deneyimsel Öğrenme ve İnteraktif Öğrenme: Yeni bakış açılarının deneyimsel öğrenme ile gelişmesi için olanaklar sağlar. Eğitimde Sanal Gerçeklik Kullanımı ve VR Eğitim Uygulamaları ile öğrenciler; sanal gerçeklik ortamında bulunan objelerle etkileşim sonucu çeşitli sanal deneyim yaşantıları kazanmaları beklenmektedir.

* Etkileşimli Öğrenme: Öğretilecek konunun bazı özelliklerini ve önemli noktalarını diğer yöntemlere göre daha gerçekçi bir biçimde gösterir. Karşılıklı bir etkileşim gerektirdiğinden öğrencilerin pasif durumdan aktif konuma geçmelerini sağlar. Öğrenci sanal gerçeklik ortamında çeşitli objelerle etkileşim içerisindedir. Öğrenciler objelerin özelliklerini değiştirerek onları çeşitli açılardan inceleme ve gözlemleme şansına sahip olur. Öğrencilere sınırlı sınıf ortamlarında sıkıştırılmış zamanlarda deneyim kazandırmaktan ziyade daha geniş bir zaman aralığı sağlar.

* Hikayeleştirme: Eğitimde Sanal Gerçeklik Uygulamaları ile sanal gerçeklik ortamında anlatılan konular hikayeleştirilmiş özellikler taşır. Her öğrencinin kendi öğrenme hızına göre deneyim yaşamasına ve böylelikle öğrenme olayını daha etkin bir biçimde gerçekleştirmesine izin verir.

* Duyulara Önem vermesi: VR Eğitim Uygulamaları ve Eğitimde Sanal Gerçeklik Kullanımı ile VR ortamlarının sahip olduğu ses, ışık ve etkileşim özelliği öğrencilerin duyu organlarını entegre eder.

* Öğrencinin dikkatinin tam olarak toplanmasının sağlanması:Kabul edelim ki uzaktan eğitim öğrencilerin biraz da disiplinden kopması ve dikkatini tam odaklayamaması şikayetlerini de beraberinde getirdi. Eğitimde Sanal Gerçeklik kullanımı ile gelen VR Eğitim Uygulamaları; interaktif öğrenme ve yenilikçi öğrenme olduğu için, klasik öğrenme yöntemlerinden farklılaşıyor. Böylece öğrenciler, tüm dikkatlerini Sanal Gerçeklik Uygulamaları ile desteklenmiş Eğitimde Sanal Gerçeklik kullanımına aktarabiliyorlar.

* Sanal gerçekliğin eğitimde kullanımı ile gerçekte varolan ancak öğrencilerin inceleme ve keşfetme imkanlarının olmadığı yerlerin incelenmesini (Örneğin mars yüzeyinde inceleme),

* Normalde oluşturulması mümkün olmayan ortamların oluşturulması ve etkileşimde bulunulmasını (Dünyanın buz çağına dönüştürülmesi)

* Moleküler düzeyde yapıların görselleştirilmesini sağlayarak derinlemesine öğrenilmesini (Örneğin molekül yapıları veya virüslerin yapıları)

* Matematiksel fonksiyonlar gibi soyut kavramları farklı perspektiflerle öğrencilere etkileşimle sunarak öğrencinin konuyu daha iyi anlamasını

* Birbirinden uzakta bulunan ve ortak ilgiye sahip kişilerin bir araya gelmesini ve ortak projeler oluşturulmasını sağlamakta.

* Yaratıcılığı geliştirir.

* Motivasyonu artırır.

Eğitimde sanal gerçeklik ve 360 derece video kullanımı yazımıza göz atarsanız daha da detaylı değindik!

Sanal Gerçeklik Kullanım Alanları

Sanal gerçeklik kullanım alanlarında çok geniş bir perspektif bizleri bekliyor. Sanal gerçeklik uygulamaları neredeyse her alanda kullanılıyor. Sanal gerçeklik kullanım alanlarından bazılarını aşağıda listeleyebiliriz:

Kurumsal Eğitimde Sanal Gerçeklik Kullanımı: Sanal gerçekliğin kurumsal eğitimde kullanımı ve Sanal gerçeklik iş eğitimlerinin tercih sebebi, geleneksel klasikleşen eğitimde iş eğitimi için alınan riski ortadan kaldırmak, iş kazalarını minimize etmek ve deneysel öğrenme deneyimini en efektif yaşatmak. KFC The Hard Way VR Training videosunu aşağı bırakalım. Sanal gerçeklik teknolojisi eğitim sürecinde alınan risk ve maliyeti düşürme konusundaki değerlerini ve çalışan verimliliğini zirveye çektiğini belirtelim.



Tıp ve Sağlıkta Sanal Gerçeklik Kullanımı: Sanal gerçeklik teknolojisi, şaşırtıcı bir şekilde fobik rahatsızlıkların tedavisinde de etkili bir şekilde kullanılmaya başlandı. Fobik rahatsızlıkları olan kişilerin büyük bir çoğunluğu sorunlarının kaynağına inmekten kaçınır. Oysa ki fobinin tedavisi tamamen korkuyla yüzleşmektir. Aerofobi (uçuş korkusu) hastasını tedavi etmek için uçağa bindirerek yüzleştirmek gibi zor bir yol yerine, sanal gerçeklik gözlüğü takmaya ikna etmeniz yeterli olacak!

Sanal gerçekliğin kullanılabileceği alanlardan bir diğeri de sağlık. Bu teknoloji sayesinde yaratılan sanal ameliyat simulasyonları, tıp öğrenimi gören öğrencilerin pratik kazanmasına olanak sağlayacak. Ameliyat gibi özel tecrübe gerektiren ve hayati önem taşıyan durumlarda doktorların önceden hazırlıklı olmasının ne kadar önemli ve paha biçilemez olduğunu vurgulamak gerekir.

Seyahatte Sanal Gerçeklik Kullanımı: 3 farklı destinasyon var ama karar vermekte zorluk çekiyorsunuz. Sanal gerçeklik gözlüğüyle ortamı gözlemlemeye ne dersiniz? Tabii koklamak mümkün olmayacak ama yine de orada olma hissini az da olsa yaşayacaksınız. Marriott otel zincirinin bu alanda yapmış olduğu çalışmaya aşağıdaki videodan ulaşabilirsiniz.

Ayrıca, NH Hotels Collection'da otel 360 derece video çekimi konusunda çok iyi sanal gerçeklik 360 derece video içerikleri hazırlıyor.

vr timetravelling. sanal gerçeklik zaman yolculuğu. turizm pazarlamasında vr. Destinasyon pazarlamada sanal gerçeklik kullanımı.

vr 3d modelleme, 360 derece video çekimi, tarih, akıllı şehirler, hedef pazarlamanın deneyim pazarlaması ile birleşimi.

gelir sağlayacak olması sebebiyle; vr şehir turları, şehir tanıtım platformları, belediyeler ve turizm bakanlıkları için mükemmel bir araç. online rezervasyon ile vr timetravel rezervasyonunuzu yapın ve biletinizi alın. gerçek dünya ve 100 yıl geçmiş karışımı. Sanal gerçeklik ile zaman içerisinde şehir turu için, ziyaretçi sanal gerçeklikle zaman seyretmek için bir arabaya oturur, rota boyunca önce gerçek haliyle rotayı deneyimler. Dönüşte ise, vr gözlüğünü takarak, şehrin 100 yıllar öncesindeki halini sanki bir at sırtında gidiyormuşcasına deneyimler. unutulmaz bir seyahat deneyimi yaratıyor.

vr timetravelling aracımız hakkında daha fazla ayrıntıya dokunarak aşağıdaki videolardan ilham alabilirsiniz.



Gayrimenkul Pazarlamasında Sanal Gerçeklik Kullanımı: Sanal gerçeklik teknolojilerinden sanal tur ve 360 derece video çekimi sayesinde alacağınız evi, henüz betonu atılmamışken gezebileceksiniz. Gayrimenkul sektöründe sanal gerçeklik kullanımı yazımızda çok detaylı ele aldık, okuyabilirsiniz.

Sporda Sanal Gerçeklik Kullanımı: Sanal gerçeklik futbol, basketbol, golf, atletizm, kayak, futbol gibi bir çok spor dalında sporculara taraftar etkileşimi ve antreman desteği sunuyor.

Bu da komik bir içerik. New Mills AFC. sıradan bir takım asla değil, tüm sezon tek bir galibiyet alamamış İngilizlerin en “kötü” futbol takımı :] Efsane futbolcu ve antrenör Harry Redknapp, 360 derece video çekimi ile hazırlanmış sanal gerçeklik içeriği ile sanal gerçeklik gözlüğü ile futbolculara futbolcuları motive edici bir konuşma yaparak, takımı cesaretlendiriyor. Soyunma odasında Samsung GearVR sanal gerçeklik gözlükleri ile gerçekleştirilen projenin videosunu paylaşalım.

Üretimde Sanal Gerçeklik Çözümleri. Endüstride Sanal Gerçeklik Çözümleri.

Üretimde sanal gerçeklik kullanımına değinmeden olmaz. Üretimin ilerleyişinin sanal gerçeklik teknolojisi ve vr gözlükleri sayesinde izlenebileceği teknolojiyle, üretimde sanal gerçeklik çözümleri geliştirilebilir. Üretimde sanal gerçeklik kullanımı ile çalışanlar, sanal gerçeklik teknolojisinin en güzel yanlarından biri, montaj ve demontaj işlemleri sırasında yaşanabilecek herhangi bir iş kazası riski de ortadan kaldırıyor olması. Endüstride Sanal Gerçeklik kullanımı ile AR-GE çalışmaları devam eden endüstriyel çalışmaların üzerine ayrıca ekleme ya da çıkarmalar yapılabiliyor ve ürün çıktısı performansı ölçümlenebiliyor.

VR gözlüğü ile deneyimlenebilen endüstride sanal gerçeklik kullanım alanları sadece üretimde sanal gerçeklik uyumunu görmekle sınırlı kalmıyor. Aynı zamanda üretim sürecinde kullanılan ekipman ve montaj hattının uygunluğu, üretimde sanal gerçeklik kullanımı ile üretim hatalarının önüne geçmek ve bunların montaj hattı ekibi tarafından ergonomik incelemesi de deneyimlenebiliyor. Endüstriyel sanal gerçeklik çözümleri ile üretimin her aşamasında verimlilik ve insan sağlığı için yüksek standartlar yakalanıyor. Endüstride sanal gerçeklik kullanımı ile yeni ürünlerin devreye alınma süreçlerinde tüm olası ihtimaller inceleniyor ve parça maliyeti olmaksızın fiziksel örnekleme metodu ile hem zaman hem de maliyet avantajları elde ediliyor.

Endüstriyel Üretimde Sanal Gerçeklik kullanımı ile giyilebilir teknolojinin faydalarından yararlanılıyor. Platformlarda kişilerin kullandığı sanal gerçeklik gözlüğü, o anda o kişinin kendisini başka bir ortamdaymış gibi hissetmesini sağlıyor. Geliştirilen sanal gerçeklik uygulamaları ile, endüstride sanal gerçeklik kullanımı ve fabrikalarda sanal gerçeklik kullanımı sayesinde çalışan performansı ve ürün çıktısı yani iş verimliliği yükseliyor.

Endüstri 4.0 geçmişteki sanayi devrimlerini günümüzdeki en yeni teknolojilerle derliyor. Gerçekleşmekte olan sanayi devrimi verileri güvenli bir şekilde analiz edip şirketleri olumlu şekilde etkileyebilecek bilgiler üreterek imalat verimliliğini artırmayı hedefliyor. İnsanların oluşacak bu yeni çalışma koşullarında oynayacakları rol büyük bir tartışma konusu. Fabrika çalışanları sanal gerçeklik gözlükleri ile iş eğitimi alıyor. Çünkü VR ile Endüstri 4.0'da Sanal gerçeklik uygulamaları çalışanlara fabrika işlemlerini doğru bir şekilde simüle ederek sınırsız bir alan sunuyor. Böylece minimum maliyetler ve öğrenme gelişimindeki hatalar ölçülebiliyor. Özellikle bir fabrika inşa edilirken eğitim fabrikanın fiziki kurulumundan önce başlayabiliyor. Şirketler VR uygulamalarında farklı türde fabrikalar için özelleştirilebilir ve küresel olarak farklı çeşitlere uyarlanabilen sanal gerçeklik çözümleri ve sanal gerçeklik yazlımları ile eğitim konseptleri geliştiriyorlar. Sanal Gerçeklik yazılımları ile lojistik, onarımlar, montaj işlemleri işçilere tamamen ikinci bir şahıstan bağımsız olarak kullanabilecekleri düzeye kadar adım adım öğretiliyor.

Üretim ve imalat faaliyetlerinin sanal ve artırılmış gerçeklik teknolojilerinin sağladığı avantajlardan yararlanacağı pek çok alan bulunuyor. Sanal gerçeklik sadece tasarımda değil, üretim aşamasında da çalışanların yanında. Sanal gerçeklik teknolojisinin sağladığı bu avantaj sayesinde üretim sırasında planlama işlemleri süratle yapılabiliyor.

Üretimde sanal gerçeklik kullanmanın faydaları ve endüstride sanal gerçeklik kullanımı sayesinde üreticiler, aşağıdaki hedef kazanımlara sahip olabilirler:

* Verimliliği ve etkinliği artırmak kadar envanter mevcutlarını azaltmak amacıyla, otomasyon hatları, robotlar, üretim hücreleri ve en önemlisi çalışanların pozisyonlarının belirlenmesi.

* Fabrika ortamının taranarak yeni sanal üretim hatları ve donanım ile düzenlenmesi.

* Teknisyenlerin ihtiyaç duydukları alet ve setlere kolaylıkla erişiminin sağlanması.

* Sanal gerçeklik uygulamaları hemen hemen bütün küresel endüstriyel üreticiler için fuarlarda oldukça yaygın şekilde kullanılacak.

* Çalışanlar VR ve webVR tabanlı sistemlerle, fabrikaların fiziksel sistemlerinde sanal gerçeklik ile bilgi paylaşabilecekler.

* Çalışanlara kullanacakları aletleri sanal ortamda kullanma provalarının yaptırılması.

* Şirketler endüstriyel amaçlı uygulamalarda akıllı yeni teknolojiler inşa etmek için sanal gerçeklik uygulamalarını kullanacak.

* Üretim süreçleri daha esnek bir hal alacak ve ekonomik üretimler için küçük parti boyutlarında üretime izin verilecek. Robotlar ve akıllı ürünler, bu esnekliği sağlamak için kararlar alacak ve birbirleriyle iletişim kuracak.

Sanal gerçeklik, fabrikalarda karşılaşılabilecek, kimyasal yayılma, tehlikeli makineler, gürültü gibi tehlikeli durumların simülasyonuna da olanak vererek, yapılması gerekenlerin operatörleri riske atmadan belirlenmesini sağlıyor. Böylece beklenmedik durumlar konusunda sanal deneyim edinen çalışanlar, bu tür durumlarla karşılaştıklarında ne yapmaları gerektiğini çok daha iyi biliyor. Üretimde Sanal gerçeklik kullanımı ile, Endüstri 4.0 teknolojilerinin entegrasonu; gelecekte endüstriyel üretim alanında sanal gerçeklik kullanımının yaygınlaşacağı olarak yorumlanabilir. Kitlesel tüketicilerce yaygın bir şekilde kullanılmaya başlanan sanal gerçeklik gözlüklerine gelecekte, fabrika çalışanlarının gözünde de sıkça rastlamak mümkün

Sanal Gerçeklik Projeleri

Sanal Gerçeklik Çözümleri. 360 derece video çekimi. Sanal Gerçeklik Projeleri. Sanal Gerçeklik İş Eğitimleri. Gayrimenkul Sanal Gerçeklik. Sanal gerçeklik ajansı Nsocial VR Ajansı Nsocial bir çok sektörde sanal gerçeklik projesine imza attı.

Sanal gerçeklik projelerinde kullandığı sanal gerçeklik oyunlaştırma, sanal gerçeklik 360 derece video çekimi, 360 derece fabrika çekimi, sanal tur, 360 VR, sanal gerçeklik yazılım geliştirme gibi anahtar teslim projeler hayata geçirdi.

Sanal Gerçeklik Ajansı Nsocial'ın hayata geçirdiği sanal gerçeklik projelerine aşağıdaki Youtube 360 derece video izleme oynatma listelerimizden izleyebilirsiniz.

sanal gerçeklik ajansı nsocial. vr şirketi nsocial ne yapıyor? vr ajansı nsocial ne yapar?

Sanal Gerçeklik, kısacası, VR Özetle Deneyim Pazarlamasıdır. sanal gerçeklik ajansı nsocial veya vr ajansı nsocial, markaların ürünlerini veya hizmetlerini müşterilerine veya potansiyel müşterilerine deneyimler yaşatan sanal gerçeklik çözümleri ve sanal gerçeklik yazılımları geliştirir. Geliştirdiği Sanal Gerçeklik çözümleri, sanal gerçeklik uygulamaları ve sanal gerçeklik yazılımları ürettiği yaratıcı içerikler olan 360 derece video çekimi ve 3d oyunlaştırma ile zenginleştirerek tamamlar. İşte bu yüzden uçtan uca sanal gerçeklik firmasi nsocial'dır.

2012 doğumlu Nsocial, Litvanya, Çek Cumhuriyeti, Türkiye, Özbekistan, Katar, Suudi Arabistan, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nde faaliyet gösteren küresel olarak zenginleştirilmiş deneysel bir Sanal Gerçeklik Ajansıdır. Sanal Gerçeklik Ajansı ve 360 derece video çekimi ajansı olarak, sanal gerçeklik çözümleri ve vr yazılımları geliştiriyoruz. Üretimde sanal gerçeklik ile başlayarak, İnşaat & Gayrimenkul Emlak, Turizm, Spor, Belediyeler ve Resmi Kurumlar, Fabrika, Üretim, Eğitim, Pazarlama, Perakende, Lojistik, Enerji gibi bir çok sektörde global markalara hizmet veriyoruz.

Örneğin, Özbekistan'da faaliyet gösteren ülkenin en büyük inşaat ve emlak şirketi olan DreamCity Development, 360 derece 3D Modelleme, 360 derece 3D Animasyon, VR Oyunlaştırma, Sanal Gerçeklik Oyunlaştırma, 360 derece video çekim içerik üretimi ve yazılım teknolojilerini birleştirerek tamamladığımız projesinde. Satış operasyonlarında Sanal Gerçeklik (VR) teknolojisini kullanarak, yatırım yapmak istedikleri gayrimenkulleri fuarlarda, satış ofislerinde, yabancı pazarlama faaliyetlerinde, web sitelerinde, sosyal medya pazarlamasında, dijital pazarlama faaliyetlerinde deneyimleyebilir ve satabilir halde aktif olarak kullanıyorlar.

Teknik olarak, sanal gerçeklik terimi 360 derece video çekimi yani vr video çekimi ve 3D modelleme ile desteklenen bir Müşteri Deneyimi'dir."Sanal Gerçeklik Nedir?" "Hissedilen teknoloji" sorusuna cevap veriyoruz.



sanal gerçeklik ajansı ne yapıyor? vr ajansı şirketi nedir? vr ajansının hizmetleri?

vr içerik oluşturma. vr video çekimi. 360 derece video çekimi. 3d vr animasyon. 3d modelleme. sanal tur. panoramik fotoğraf gibi temel içerikleri oluşturmalıdır.

ilk kural: profesyonel sanal gerçeklik ajansı, uçtan uca hizmet verir. vr içerik üretimi olarak zenginleştirilmiş, sürükleyici ve yaratıcı 360 derece video çekimi oluşturmak zorundadır. bunu, hedef kitlelerine dahil olan potansiyel müşterilere / müşterilere marka ürünlerini veya hizmetlerini deneyimleme ve bulma hissi veren yepyeni bir müşteri deneyimi süreci olarak özetleyebiliriz.

360 derece video çekimi, vr video ve Oyunlar sanal gerçekliğin kaynağıdır. Sanal Gerçeklik gözlükleriyle destekleyerek en iyi deneyimi sunduğumuz 360 derece video teknolojisinde, ok tuşlarını veya vr video oynatıcıya yerleştirilmiş tuşları kullanarak videonuzda 360 derece gezinebilir ve videonuzu herhangi bir açıdan çevirerek izleyebilirsiniz. eğer vr gözlüğünüz yoksa, akıllı telefonuzun ekranını sola ve sağa, yukarı ve aşağı çevirerek te izleyebilirsiniz.



sanal gerçeklik ajansı, sadece pazarlama ve iletişim departmanları ile çalışmaz. 3d vr oyunlaştırma ile, sanal gerçeklik ile iş eğitimi verebilir. Böylece çalışanlar, kurumsal öğrenme ve kurumsal eğitimde farklılaşarak motivasyonlarını ve iş performanslarını yükseltirken, iş kazaları ve sağlık riskleri de minimize olur. Ayrıca, firmalar için de iş eğitimi maliyetleri ve zaman planı gerektiren organizasyonların maliyetleri düşer.



sanal gerçeklik yazılım geliştirme. vr uygulama geliştirme. webVR. özel vr projeleri oluşturun.

elbette, vr şirketi, markanın hedef kitlesini sanal gerçeklik yazılımı ve oyunları ile pazarlama stratejisine uygun olarak etkilemek için çevrimdışı vr oyuncuları, sanal turlar ve oyun gibi sanal yazılımlar geliştirmelidir.

sadece pazarlama, halkla ilişkiler veya marka iletişimi için değil, VR Ajansı Nsocial ayrıca 360 derece İK eğitimiyle, İnsan Kaynakları ve Öğrenme departmanlarına interaktif öğrenme araçlarımızla zaman ve maliyet avantajları sağlayarak markanıza değer katar. Çalışanlarınız 360 derece video yani vr video veya Sanal Gerçeklik / Sanal Gerçeklik / VR teknolojisine dayanan oyunlaştırılmış hikayelerle yepyeni bir deneyim yaşarken, markanızla bağlarını da güçlendiriyorlar. Yazımıza dokunarak, Sanal Gerçeklik iş eğitimi ile interaktif kurumsal öğrenme hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

bir vr firması veya vr şirketi veya sanal gerçeklik ajansı biraz deli olmalı. yenilikçi ve özel projeler yaratmalılar. çılgın vr ajansı nsocial'ın neler yarattığını aşağıdaki oynatma listesine bakın.



Sanal gerçeklik ajansı yani vr ajansı; deneyim ajansıdır. Markalar veya kurumlar sağlamak istedikleri deneyimleri vr ajansına aktarırlar. Sanal Gerçeklik Ajansı “hikaye anlatımı / storytelling” ilkesini benimseyerek, 360 derece video çekimi, vr video çekimi, sanal tur veya 360 derece modelleme ve 3D animasyon teknikleri ile birlikte Sanal Gerçeklik Yazılımını kullanarak yaratıcı içerik ve kullanıcı dostu VR yazılımı hazırlar. Deneyim için daha da etkileşimli bir talep varsa, deneyim “Oyunlaştırma” yazılımı ile zirveye çıkarılabilir.

VR Ajansı Nsocial'ı Farklı Kılan Noktalar Neler?

Sanal Gerçeklik Ajansı Nsocial'ın farkı izlenebilir ve yaratıcı içerikle ortaya çıkıyor. Başka bir deyişle, 360 derece video çekimi ve 360 derece video prodüksiyonundan sonraki post prodüksiyon sonrası aşama en az vr video çekimi kadar önemli ve titizlikle ele alınmalıdır. Burada, özellikle proje veya marka için eklenecek bilgilendirici Infographic ve sesli anlatım gibi unsurlar hem algıyı hem de deneyimi daha da geliştirmektedir.

Sanal Gerçeklik Ajansı yani VR Ajansı; markalar ve tüketiciler için unutulmaz bir deneyim sağlıyorsa, marka; iletişim kurmak istediği projesini, müşterileri ve potansiyel müşterileri akılda tutmak için farklılaştıracak pazarlama yöntemiyle işlenmiştir. Bu, tüketicinin güven verici, yenilikçi, yaratıcı ve teknolojik marka gibi olumlu algılamalar yaratmasına neden olur. Sanal Gerçeklik Ajansı Nsocial'ın farkı da tam da burada ortaya çıkar. Hedef kitlenize, markanız tarafından unutulmaz deneyimler yaşatarak akılda kalıcı vr kampanyaları yani sanal gerçeklik kampanyaları üretmekte öncüyüz.

Bugün markalar; Sanal Gerçeklik Ajansı ile birlikte çalışarak 360 derece VR deneyimi ile ürünlerini / hizmetlerini müşterilerine veya potansiyel müşterilerine interaktif deneyimler yaşatarak ulaştırır. Markalar doğal olarak VR Ajansı seçiminde farklı deneyimler sunan ajansları tercih ediyor. Nsocial, hikaye anlatımına inanan yaratıcı beyinleri ve sihirbaz ekibi ile bunu zirveye taşır.

bayanlar. beyler. vr hikayemizi ve bunu sihirbaz ekibimizle nasıl yaptığımızı okuduğunuz için teşekkür ederiz. herhangi bir vr projeniz veya vr video 360 derece video çekimi prodüksiyon projeniz varsa, bize bir e-posta bırakın.